
L’Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), amb la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, el TERMCAT i 3cat, amb el seu portal lingüístic ésAdir, han fet públics avui, dimecres 17 de desembre, els resultats de la campanya «La paraula de l’any» com a organitzadors de la dotzena edició. El neologisme guanyador ha estat vespreig, que ha rebut 3.955 vots, un 25,6 % dels vots emesos, seguit dels mots IA, amb un 22,5 % dels vots, i neurodivergent, que ha rebut l’11,8 % dels vots. Enguany s’ha assolit la xifra més alta de participacions: han participat en la votació un total de 15.513 persones.
A continuació, detallem el percentatge dels vots obtinguts per cadascuna de les paraules proposades durant el procés participatiu (del 2 al 16 de desembre d’enguany):
- vespreig: 25,6 %
- IA: 22,5 %
- neurodivergent: 11,8 %
- salut mental: 11,4 %
- gazià / gaziana: 9,4 %
- matxa: 7,8 %
- queer: 4,6 %
- crisi climàtica: 3,8 %
- influenciador / influenciadora: 1,7 %
- dejuni intermitent: 1,3 %
La Secció Filològica de l’IEC es compromet a estudiar amb atenció especial el neologisme guanyador, vespreig, per mirar d’incorporar-lo al diccionari normatiu.
0 Comments